Pro řidiče
Dobrý den, začíná nám konečně zima a tak bych rád poučil všechny řidiče jak se správně chovat na silnicích pokrytých sněhem a ledem.
Jak by řekl Polraich: "Čím začíná vaření?" "No přece nákupem!" Tak na silnicích platí: "Čím začíná samotná jízda?" "No přece naplánováním, ještě doma v teple!"
___________>>>>>> 1) tedy si uvědomíme že venku jsou sračky a tak jakkákoliv jízda která nám za sucha trvala 10 minut bude trvat minimálně dvojnásobně déle, tedy 20minut a možná i víc. S tím také plánujeme svou jízdu a nezapomeneme přičíst dalších 10 minut na řádné očištění vozdila od sněhu tak aby jsme mohli vidět. Po jemném odhrnutí sněhu okolo dveří, vozidlo nastartujeme (je to důležité aby jste zbytečně neodmetali auto které nejde nastartovat) a uvedeme v činost všechny možné elektrické spotřebiče které vyrábí teplo, především: "vyhřívaní zadního okna, potkávácí světla a zesilovač audia", poté vůz zbavíme sněhu, jak ze předního okna tak i z bočních, na škodu nejsou ani spolujezdcovi a zadní. Zvláštní péči doporučuji provést okolo styku dveří a karoserie, často se při odmetání sníh dostane do této rýhy a při otevření dveří spadne do interieru vozidla. Zde zdůrazňuji že ________>>>>>2 je potřeba odméct sníh i ze střechy a kapoty protože i za to udělují strážci zákona pokuty! Ono to není nic příjemného když před vámi jede kometa která na vás chrlí sračky. Pro ty zodpovědnější kteří si sebou vozí i plechovou lopatku a s kyblíčkem písku a štěrku: odbagrovat zmrzlý sníh z pod kol od podběhů. Líp se pak vyjíždí. _______>>>>>> 3) Uvědomíme si že povrch vozovky má menší adhezní přilnavost a třecí schopnost a na to myslíme už před výjezdem. Tedy pokud vyjíždíme na vozovku, nesnažíme se omezit ani ohrozit vozdila která se na vozovce již nacházejí a přibližují se k nám. Řidiči těchto aut třeba tento manuál nečetli a nebudou schopni snížit rychlost natolik aby jste se vyhnuli koliznímu směru. Prostě a jednoduše jim to tak brzdit nebude a vy se s protáčejícíma kolama taktéž moc rychle nerozjedete aby jste koliznímu směru ujeli. K těm protáčecím kolům, ti kteří si odhrnuli zmrzlý snih z podběhu vyjedou krásně, ti kteří ne, to oroštují a zahrají si rallly. _____>>>> 4) rozjezd děláme plynulý a pokud se nám nedaří uvést vozidlo do pohybu zkusíme zařadit druhý rychlostní stupěň a zkusíme to s ním. Pro ty šikovnější existuje zpusob přidání plynu pravou nohou otočenou o 60°-90° a zároveň s bržděním předních kol (pokud máte předohrab / FWD). Toto si vyzkoušejte napřed někde na otevřené ploše než na parkovišti. detaily nebudu prezentovat. ____>>>> 5) při jízdě neděláme prudké pohyby volantem, ale mírné klidné plynule pohyby. ____>>>> 6) nikam nespěcháme a jedeme pomalu, většinou tak že si připadáme jak šneci, ale taková rychlost je naprosto bezpečná. Jakákoliv rychlost nad 50kmh je nebezpečná i s hrotama. 7) ____>>>> pokud se nám auto bude chtít jít do smyku, a nebo jsme v něm, točíme volantem tak jakoby jsme stále chtěli pokračovat v tom směru ve kterém jedeme-jeli jsme než začal smyk-současně okamžitě sešlápneme spojku a necháme auto udělat co se mu zlíbí protože už v danou chvíli nejspíš vozidlo neřídíme. Pokud se vám manévr nepodaří upozornětě nejlépe ještě dne své blízké ať záznam vaší nehody umístí na zvrácene.cz. _____>>>> 8) pokud máte vozdilo bez ABS, rozhodně za žádných okolností nebrzděte, nemá to smysl... ____>>>> 9) pro chytráky, naučte se brzdit motorem stylem 5-4-3-2. Děkuji za pozornost.
Video / Auto-moto
29/11/2012
inkman
05.12.2012, 17:22
0
Tak u nás by si pořádně rozbil hubu bo se zásadně fšude dělaj metrový škarpy.
archon
01.12.2012, 13:18
0
njn to jsou zazitky
Drakonius
30.11.2012, 17:05
0
A co jako??
vYmrdanec
30.11.2012, 16:42
0
kdo přečte ten zatraceně dlouhej popis je šílenec...já to mrdam