ZVRÁCENÝ.CZ

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami serveru.

Souhlasím a chci pokračovat v prohlížení

sexchat.cz

Zkáza vzducholodi Hindenburg

2423x
Komentáře
09.05.2013, 11:43
0
Slušný BBQ spousta masa, velká účast akorát pití málo....
08.05.2013, 23:02
0
Celý problém byl v tom, že hlavní konstruktér vzducholodí (byly dvě tohoto typu, téměř totožné), nebyl přizván k pozdějším úpravám vzducholodí a noví konstruktéři, kteří prováděli dodatečné úpravy, neměli dostatečné znalosti, aby mohli takové katastrofě zabránit - spíše ji sami způsobili. Původně byly Zep. potaženy bavlněnou tkaninou napuštěnou impregnací a připevněnou k rámu vzducholodě ocelovými lany, aby nedocházelo k hromadění statické elektřiny v jednotlivých segmentech vzducholodi. Před přistáním byly ze vzducholodi spuštěny na zem měděná lana, které odvedly statickou elektřinu do země. Během letu se dokonce mohla st. elektřina odvádět stejným způsobem do moře. Když před válkou Němci ztratili přísun hélia z Británie, nahradili nosný plyn vodíkem - vysoce výbušným plynem. Vodík měl sice jednu výhodu, unesl o cca 12% víc než hélium, ale jak to dopadlo - víme. navíc byla ocelová lana nahrazena lany z plastu, který byl novinkou - původní označení ramie, dneska známý spíš pod názvem silon - dělaly se z něj i dámské punčochy a rybářské vlasce. Impregnace byla nahrazena nátěrem z celoxu - látka podobná celofánu, ale méně pevná, nicméně jako impregnace použitelná a dokonce lepší - nenasákala tolik vodu a byla lehčí. Blbé na tom bylo to, že společně s ramií vytvářely tyto dvě látky masivní elektrostatické pole, které se nevybíjelo, protože nevodivá lana izolovala jednotlivé sekce od rámu i od sebe navzájem. V kombinaci s vodíkem to bylo docela nebezpečné. Do vodíku se proto přidávaly 2% argonu a 2% dusíku, čímž se sice vodík nestal nehořlavým, ale byl nevýbušný - proto jim to shořelo, ne vybouchlo. Při přistání se vzducholoď měla uzemněním "vybít", ale došlo k uzemnění jen dvou sekcí. Tím vzniklo velmi rozdílné napětí mezi některými částmi vzducholodě a došlo k masivnímu elektrostatickému výboji. Došlo pravděpodobně k zapálení paliva, ne vodíku ve vzducholodi. Ten začal hořet až když požár paliva propálil vzdušník v zadní části vzducholodě. Proč to vůbec píši? Stejně je vám to všem na prd, že jo? Ale snad díky tomu přestanete dělat ty ptákoviny s vodíkem a budete se věnovat něčemu lepšímu! Pamatujte si: Vodík je svinstvo! A je i v pivu (
08.05.2013, 23:33
Mně to není na prd. Přečetl jsem si to a při tom jsem si dal trochu hélia do nosu. Na tom hrozně ujíždím. Mám velkou flašku hned u postele i s kyslíkem a dusíkem.:-)) Zajímalo by mě, jestli to opravdu tak, jak popisuješ, mohlo fungovat jako Faradayova klec i v bouřkách a extrémních výbojích v atmosféře? Ono to vlastně ani nebylo možné nějakým způsobem zjistit, vzhledem k okolnostem…
08.05.2013, 23:51
Ono se to tak nějak zjistilo samo ) Nejlepší na tom je to, že na tohle nebezpečí poukazovala konstrukční kancelář, která vzducholodě stavěla. V nacistickém Německu ale vládla politika, ne znalosti. Já si nevzpomenu, jak se ten konstruktér jmenoval a nechce se mi to hledat, ale byl odsouzený za sabotáž, protože sabotoval vodík, jako nosný plyn. Po zkáze Hindenburgu byl osvobozený, ale zemřel pár měsíců po propuštění z vězení "za nevysvětlitelných okolností". Zajímavostí je,že se ty vzducholodě měly původně jmenovat po něm. Sice se jmenovali typově po hraběti Zeppelinovi, který začal s jejich výrobou ještě za 1.ww, ale tyhle kolosy projektoval už někdo jiný. Nakonec je pojmenovali po německém prezidentovi Paulovi von Hindenburkovi. Z montážní haly postavili koupaliště a bylo vymalováno )
08.05.2013, 23:52
...jmenovaly... jsem dneska nějaký dowolwený :0-)
09.05.2013, 00:05
Ještě, že v tom neletěli Led Zeppelin s aparaturou...:-))
09.05.2013, 00:08
Nebo Zeman třeba ( nebo Schwarzenberg Xo( Nebo Nečas! Nebo Kalousek! To by byla krása!!!!!!!!!!!!!!!
09.05.2013, 00:16
Nebo celá cestovní rudá kancelář Tomio Okamury...:-))
09.05.2013, 00:20
Stejně by je ufouni zachránili, nic by se jim nestalo. Někdy mě už štvou, s tou svou vyspělou technologií. Například jsem si tak krásně předpověděl dopad meteoritu (jak jsi to tady před časem nazval hovadinou), a když se sem konečně ten šutr nepozorovaně dokodrcal, tak mi ho ufouni nasměrovali do neobydlené oblasti Ruska a rozstřelili na šrot (
09.05.2013, 06:04
Jenomže v Čeljabinsku to přece nebyl meteorit, ale nepovedené přistání již 79-letého Jurije Alexejeviče…
09.05.2013, 13:28
Nezakecávaj to. Kdyby přistál Jurij, tak by ve všech rádiích hráli "Dobrý den generále Gagarine" (povýšili ho už několikrát, aby mu na oběžné dráze udělali radost), a na Novinkách by pravopisně zajímavě napsali: "Dnes v tolik a tolik hodin středoevropského času, konečně přistál poblíž cosmodromu Bajkonoor dlouho očekávaný a oplakávaný kosmonaut Juryj Alexejevyč Gagaryn. Po přistání oznámil, že let probíhal normálně a během jeho mise se nic zvláštního nestalo.
09.05.2013, 15:02
…a po něm by přistáli: Lajka, Čajka, Majka z Gurunu, 100 opic, Armstrong, který nebyl na Luně, Elvis s Hitlerem, Bruce Willis s celým Armagedonem, Jules Verne s jeho kometou, Hawking na vozejčku, Remek s flaškou slivovice, Vetřelci s Weaverovou…
09.05.2013, 20:23
...a pár zvrácenců, nebudu je jmenovat všechny.
10.05.2013, 20:32
Mezi konstruktéry chyběl Wolwe a to je ten hlavní závažný problém.
08.05.2013, 21:14
0
Zajímalo by mě, kolik vlastně tyto vzducholodě podnikly letů a s jakým efektem? Nechce se mi to hledat....:-)
08.05.2013, 23:08
Efekt jsi viděl. Hindenburg nalétal 1 600 000 kilometrů! a obletěl i Zeměkouli. Byla to senzace. Letělo na něm 12 000 lidí (postupně, ne najednou). Letenka z Evropy do USA stála tolik, jako průměrný plat německého státního úředníka za dva roky. Tedy nic levného. Zbytek si najdi někde na netu, taky se mi to nechce hledat - a ani psát ) dneska jsem z toho vedra nějaký přešlý mrazem (
08.05.2013, 12:01
0
mazec ti lidi co na ně spadla ta konstrukce nekteří to prostě nestihly
07.05.2013, 19:35
0
úžasnej stroj
08.05.2013, 06:14
Zase tak úžasnej nebyl
07.05.2013, 15:19
0
Pěkné video.
07.05.2013, 11:16
0
to byl masakr