ZVRÁCENÝ.CZ

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami serveru.

Souhlasím a chci pokračovat v prohlížení

freesex.cz

Gájatrí mantra hinduismu

1684x
Komentáře
05.02.2013, 14:30
0
I třeba z tohohle filmu 36 komnat Šaolinu se dá leccos pochopit, o čem ten buddhismus je. Pominu rozdíly oproti buddhismu v Tibetu, Indii a Číně. Stáhnout ho můžete zde: http://www.ulozto.cz/xA2Czxn/36-komnat-saolinu-1978-cz-avi
05.02.2013, 23:39
Znám, skvělej kousek.
05.02.2013, 11:33
0
Ano, nicméně v hinduismu je to tak, že se hinduista snaží konat dobré skutky atd, musí se celý život snažit po etické stránce konat dobré věci, aby bylo jeho další zrození co nejlepší, zatímco buddhismus se snaží z tohoto koloběhu znovuzrozování (samsáry) uniknout, jako třeba Buddha, který dosáhl nirvány, konečného stavu, vyvanutí.
05.02.2013, 11:40
Ten hinduismus chápu, u budhismu se mi to zdá složitější. Teda ten koloběh znovuzrození a pak dosáhnutí konečného stavu.
05.02.2013, 11:50
No jde o to, že člověk většinou lpí na něčem, co je pomíjivé. Zkusím to nějak shrnout - pokud považuješ svoje tělo, pocity, vědomí vnějšího světa, vůle, představy, přesvědčení, názory, vědomí a poznávání (zrakové, sluchové a tělesné) za svoje trvalé a neměnné "já" a jsi na nich závislá, tak jejich nevyhnutelná změna a zánik pak způsobí tvoje utrpení. Jde o tu nestálost, proměnu, Buddha učí, že nic není trvalé, vše vzniká a zaniká. Vysvětlit se dá na příkladu toho, že se vdáš za chlapa, kterýho miluješ nade vše a on ti pak zahejbá s jinou, a tím pádem dojde k rozvodu, možná i k narušení duševního zdraví - protože jsi na něm byla závislá, byl tvoje všechno, ale jeho láska moc dlouho nevydržela - došlo ke změně! Hinduismus má takový rčení, že naděje jsou největší muka a beznaděj největší štěstí - to lze zase vysvětlit tak, že je lepší se např. předem smířit s tím, že ve zkoušce z matiky neuspěješ (a třeba budeš nakonec mile překvapena), než mít naděje, že uspěješ a pak být třeba nakonec úplně zklamaná a v beznaději. V podstatě ten, kdo si naděje nedělá, je šťastný a v pohodě. A je to pravda. To jsou právě ty pomíjivosti našeho světa.
05.02.2013, 11:59
Jo, chápu, chápu. Co má ale tedy potom v životě smysl? Já jsem ateista, ale postupem času jsem se naučila, že nemá cenu moc dopředu plánovat, ono to většinou dopadne jinak, než by si člověk přál. Taky jsem celkem smířená s tím, že se moje tělo mění a že mi přibylo pár vrásek a je možné, že mi chlap zahýbá. S tím se dovedu vypořádat. Jediné, co mě štve je to, že jednou tady celkem nevyhnutelně nebudu, neuvidím oblohu, krajinu, kterou mám ráda, své blízké atd. A v tom přijetí konce života asi tkví myšlenka budhismu.
05.02.2013, 12:31
Na to je snadná odpověď - podat někomu ruku nebo někomu s něčím nesobecky pomoct tě, věř nebo ne, uspokojí víc než výhra ve sportce. Vyhraješ peníze, ale co? Možná díky tomu přijdeš o svoje přátele, protože se třeba jedni urazí, že jsi jim dala míň peněz ze svýho, než těm druhým. Může to třeba kvůli otravování lidí skončit i tvým přestěhováním atd. Jinak odpověď je jasná - buddhismus učí, jak dokázat potlačit svoje ego, jak zapomenout na sebe sama, svoje starosti a všechny otázky smyslu života, jak najít svoje vnitřní štěstí. Ono se říká, že v každým z nás se ukrývá jakejsi Buddha, ale toho musíš probudit jedině přísným cvičením. Ono v dnešní hektický a individualistický době to asi těžko někoho napadne, mentalita dnešních lidí je jiná. V tomhle byla podstatně lepší komunistická výchova a v jedný starý čítance ze základky, kterou mám doma po svojí matce jsem viděl pěknou kresbu - kde stará paní upadla na chodníku a seděla na zemi a nemohla vstát, šli okolo dva kluci a jeden se jí snažil pomoct a ten druhej se ho ptal - je to tvá maminka? Není. Tak je to tvá teta? Ne ne, není. Tak je to nějaká vaše známá? Ne - je to prostě stařenka. No a řekni mi, kdo v dnešní době takhle uvažuje? Už málokdo. A buddhismus je něco podobnýho, není to náboženství ve smyslu nějaký teologie, to ne, to je prostě učení o soucitu, sebekázni a o poznání sebe sama, což ti přinese to největší štěstí a klid.
05.02.2013, 13:51
nikdy jsem nepochopil to jak budu jíst, pít a kde spát? Protože ať budu meditovat jak chci vždy dostanu hlad.
05.02.2013, 13:59
Prý se to dá ovládat vůlí. Stejně jako chuť na sex. Stejně ale nevím, jak to tyhle potřeby mnichové řeší. To už vyžaduje asi roky tréningu:-D
05.02.2013, 14:09
Budhističtí mniši jsou sice trochu šoustlí, ale raděj budu mít za sousedy budhisty nebo hinduisty než židovskou nebo muslimsoku rodinu.
05.02.2013, 22:59
nebo cigánskou rodinu
05.02.2013, 23:38
Tu už tady bohužel mám :-(. JÁ ale psal o náboženství a cikáni maj dávný předky paradoxně hinduisty.Člověk by neřek, kolik lze během pár generací zdegenerovat.
05.02.2013, 11:12
0
Buddhismus převzal některý pojmy z hinduismu jako je karma, dharma či samsára. Jinak shoda je v tom, že to jsou náboženství, která vznikla v Indii. Z Indie se pak Buddhismus šířil do Tibetu a Číny a z Číny pak do Japonska.
05.02.2013, 11:22
Budhismus i hinduismus mají společnou myšlenku reinkarnace?
05.02.2013, 11:37
Abych to řekl přesně, tak v hinduismu je místo nirvány mókša - vysvobození z koloběhu znovuzrozování, a toho se dosáhne především meditací - jógickým cvičením. Buddha tu meditaci v podstatě hodně vylepšil podle sebe.
05.02.2013, 11:41
Tak nějak jsem si to myslela, že je to stav mysli, kterého dosáhneš jen meditací a duševním cvičením.
05.02.2013, 09:36
0
Ještě nechápu jaký je rozdíl mezi budhismem a hinduismem, je to dost podobné.
05.02.2013, 09:25
0
Takže jsem si přečetla něco málo o Budhismu a jestli jsem to správně pochopila, jde o to, že se člověk zřekne pozemských požitků jako je majetek, peníze, vlastnictví čehokoliv, co by jednoho mohlo svazovat a ukládat mu povinnosti s tím spojené, rodinu a děti do toho taky počítám. Jednoho takového frajera znám, je to kamarád z dětství. Nikdy jsem úplně nepochopila proč opustil rodinu a dítě, odmítá se o ně starat, odmítá jakoukoliv formu vlastnictví a tvrdí, že k životu nic nepotřebuje. Jsem přesvědčená, že v tomhle náboženství je kus POKRYTECTVÍ, protože tenhle týpek ať chce nebo ne těží z majetku druhých. Večer se vyplíží ven a potmě ořezává stromy na pozemku sousedů, aby měl v zimě čím topit. Jednou jsem viděla dokument o budhistických mniších, vydali se do nedaleké vesnice a v rukách drželi misky, do kterých jim chudí vesničané dávali kousky jídla, které museli pracně vypěstovat, zatímco mniši tvrdící, že k životu nic nepotřebují z jejich těžké práce sklízeli plody. Myslím, že v dnešním světě je nemožné řídit se nějakým vnitřním přesvědčením o tom, že se vzdám veškerého majetku a půjdu cestou poznání oproštěný od břemene, kterým mě tento svět svazuje. A to co jsem si přečetla o Budhovi mě utvrzuje v tom, že to byl rozmazlený spratek, který měl plnou prdel všeho, zplodil fakana, a když ho to přestalo bavit, práskl do bot před celou svou famílií jako nějakej syčák.
05.02.2013, 09:50
Máš pravdu, ale povedz to buddhistom ...
05.02.2013, 10:00
No jo, každý si to své náboženství, které mu vyhovuje, chrání:-)
05.02.2013, 11:10
Je to jenom tvůj pohled na Buddhu jakožto pohled moderního člověka a myslim si že je nesmysl zkoušet aplikovat svůj pohled na někoho, kdo žil před tisíci lety. Před tisíci lety určitě nebyli lidi tak zkažený jako jsou dneska, byla jiná doba.
05.02.2013, 11:21
Hmm, na tom něco bude. Asi máš trochu pravdu.
05.02.2013, 11:23
Každopádně, když se dneska jeden snaží aplikovat myšlenku budhismu a s tím spojený způsob života na dnešní dobu, vyjde z toho jako flákač a bezdomovec.
05.02.2013, 08:52
0
Každý máme nějakou svou mantru, kterou si opakujeme pro zklidnění ve vypjatých situacích. Často ji používáme mimoděk, aniž bychom si to uvědomovali. Opakování jednoho tónu nebo slova v nás vyvolává pocit stálosti a jistoty. Myslím, že právě v tomhle hektickém čase je tělu a duši prospěšné relaxování třeba touhle formou. Dokážu si pžedstavit, že bych se při tomhle videu uklidnila natolik, že bych pak usnula.
04.02.2013, 22:57
0
Koho by to zajímalo, může si přečíst něco o Buddhovi. Z pohledu dnešní vědy to byl výjimečný psycholog - dokázal učit zapomenout sebe sama - to neučila ještě žádná psychologie.
04.02.2013, 22:54
0
Opakované poslouchání mystické slabiky "óm" by mělo při meditaci postupně rušit pýchu. Ale bez sledování obrazu a postupného zklidňování mysli to opravdu nemá smysl. Pro hodně lidí to určitě není snadný v dnešní hektický době! Jinak ano, je to i jedna taková teorie, že v Evropě v dávných dobách kdysi vládl jeden společný jazyk. Dokazuje to např. podobnost slov indického mátá a matka v našem jazyce.
04.02.2013, 20:45
0
Taky jsem se dal na budhismus. Ale v 42 minutě už mě to trošku nudilo, celkem mě to přišlo pořád dokola to samé. Ale klidně dávej další videa, vůbec mi to nevadí
04.02.2013, 20:49
Však to taky bylo pořád dokola.
04.02.2013, 21:27
Vždyť právě o tom zpěvy posvátných manter jsou. Třeba opakovat, dokud neosvobodíš svoji mysl.
04.02.2013, 21:33
Vidíš to jak jsem pozorný... a neřekl bych že krotitelzmrdů to bude poslouchat až do konce překavpils =)
04.02.2013, 21:44
I krotitel si musí dat někdy oddych.
04.02.2013, 22:55
:-D :-D
04.02.2013, 20:26
0
Mám rád mantry.
04.02.2013, 20:06
7
Děkuji bratře za tento kus světla a harmonie z védské pokladnice moudrosti, koncentrovaná moudrost našich prapředků v pár slovech, kontinuální indoevropská duchovní tradice. Učiněná očista duše skrze hluboké sebepoznání. Kéž by alespoň pár ztracených duší bloudících po zcestích na stezku k osvícení přivedla.